Błotniki montowane są na rowerze za pomocą 3 elementów. Pierwszy składnik to ruchomy zacisk, który można przesuwać na całej długości blachy ochronnej, dzięki temu można przymocować błotnik do każdej ramy, ponieważ nie jest to z zasady nieraz ograniczony punkt montażowy.
Drugie mocowanie służy druty boczne, które utrzymują błotnik w takiej samej odległości od opony, dzięki czemu nie trzepocze podczas jazdy. Mocowanie za pomocą trzeciej części odbywa się wyłącznie w tylnej blasze ochronnej wersji sds (simpla design short) jest to zakrzywiony uchwyt montowany na ramie.
Na osłonki bocznych drutów można nakleić odblaskowe naklejki 3D,rozszerzyć bezpieczeństwo kierowcy na drodze. Błotniki przystępne są w dwóch wersjach stalowych części – inox i cynk. W wersji Inox druty i wszystkie elementy montażowe są wytwarzane ze stali nierdzewnej, co zapewnia znakomity wygląd poprzez mnóstwo lat.