Przerzutka tylna z grupy asygnowana do obsługi napędów 9-rzędowych. Artykuł skierowany jest do rowerzystów preferujących jazdę szosową i łatwą jazdę terenową (trekking). Przerzutka wyekwipowana jest w śrubę regulującą naprężenie linki, do przystępnej regulacji indeksowania. W przerzutce wykorzystano kółka 11-zębowe. Jeden sworzeń pokryto fluorem dla jeszcze płynniejszego obracania. Kółka przykręcone są do wózka przy pomocy wpuszczanych śrub imbusowych. Konstrukcja z szerokim zawiasem zwiększa sztywność i umożliwia staranną zmianę przełożeń. Przerzutka proponuje niższy aniżeli u poprzednika (RD-M390) profil. Dzięki czemu jest mniejsza szansa uderzenia przerzutką w przeszkody.
Grupa produktowa: Acera
Model: RD-T3000
Obsługiwana ilość przełożeń: 9
Dolna kompatybilość: 11T - 11T
Górna kompatybilność: 28T - 34T
pełna objętość: 45T
Współpraca z Megarange: TAK
Śruba regulacyjna linki: TAK
typ konstrukcji przerzutk i: Top Normal
Współpraca z SIS: TAK
Średnia waga artykułu: 294 g
zastosowane technologie Shimano:
Przednia i Tylna Indeksowana Zmiana Przełożenia DUAL SIS - elementy systemu, takie jak mechanizm indeksowania zaimplementowany w dźwignię zmiany przełożenia, linka tylnej indeksowanej zmiany przełożenia SIS działająca bez tarcia i luźno pracująca tylna przerzutka, tworzą SHIMANO INDEX SYSTEM. Tylny indeksowany system zmiany przełożeń SIS został wykorzystany także w przerzutce przedniej. Dzięki temu indeksowanemu systemowi zmiana przełożeń z przodu stała się łatwiejsza i komfortowojsza.
Koronki HyperGlide. Cechą specjalenie zaprojektowanych koronek HYPERGLIDE są charakterystycznie rozmieszczone rampy zmiany przełożenia i profile zębów, gwarantujące lepszą kontrolę łańcucha w trakcie zmiany przełożenia. Koronki HG przerowadzają łańcuch błyskawicznie i bezpośrednio do następnej zębatki bez przeciążenia. Tradycyjne koronki wywołują, że łańcuch podnosi się i przechodzi nad zębami koronki przed wybraniem zębatki.
Top Normal - Tylne przerzutki top normal to konwencjonalne przerzutki sprężynowe. Użytkownicy systemu RAPIDFIRE Plus preferują krótszy czas reakcji tylnych przerzutek top normal, ponieważ pozwala to na szybszą redukcję przełożeń. Rowerzyści, dla których ważniejsza jest szybka reakcja, doceniają możliwość zmiany przełożenia na niższe przy pomocy najsilniejszego palca, czyli kciuka.
Mechanizm Double Servo-Panta SHIMANO pozwala tylnemu wózkowi prowadzącemu przerzutki poruszać się w trafny sposób. Kółko prowadzące przerzutki ustawia się blisko koronek w trakcie przesuwania się do przodu i do tyłu, optymalizując każdą zmianę przełożenia. Dzięki temu zmiana przełożeń jest jeszcze staranniejsza.
Przełożenie MEGARANGE - 34-zębowa koronka MegaRange zapewnia super-niskie przełożenie, które umożliwia nie męczące pedałowanie pod najszczególniej strome wzniesienia.
Zespół napędowy MEGA-9 - 9-rzędowa kaseta koronek daje bliski współczynnik przełożeń bez negatywnego wpływu na zakres przełożeń.
MEGA-9 LITE to lekkie pedałowanie z sprawnym napędem. System ten chatakteryzują trzy właściwości: stosowne przełożenie dla każdego rozmiaru koła - im większe koło, tym obszerniejszy zakres kaset niezbedny do utrzymania lekkiego pedałowania. Innowacyjny system zmiany przedniego przełożenia - kompilacje przełożeń dobrane do każdego wymiaru koła tak,ograniczyć liczbę korygujących zmian przełożeń z tyłu przy niepokaźnej różnicy przełożeń z przodu. Poprawiony prześwit opony powiększający manewrowość - przekonstruowana przerzutka przednia dająca możliwość zmniejszenia rozstawu kół w ramie.