Przerzutka tylna z grupy dedykowana do obsługi napędów 9-rzędowych.
Nowa kolekcja Altus M2000 odziedziczyła najkorzystniejsze właściwości linii Alivio/Acera MTB i upraszcza stawianie pierwszych kroków w przypadku jazdy terenowej.
Jest wyposażona w szereg funkcji gwarantujących bezproblemową zmianę przełożeń.
Przerzutka ma śrubę regulującą naprężenie linki, do nieskomplikowanej regulacji indeksowania.
W przerzutce wykorzystano kółka 11-zębne przykręcone do wózka przy pomocy wpuszczanych śrub imbusowych.
Niskoprofilowa konstrukcja z rozwiązaniem Double Servo-Panta.
pokaźny zawias powiększa sztywność i pozwala na staranną zmianę przełożeń.
Stylistyka przerzutki wzorowana na wyższych grupach Shimano.
Grupa produktowa: Altus 2018
Model: RD-M2000
Obsługiwana liczba przełożeń: 9
Dolna kompatybilność: 11T
Górna kompatybilność: 32 - 36T
całkowita objętość: 45T
Śruba regulacyjna linki: TAK
wariant konstrukcji przerzutki: Top normal Shadow RD
Kolor: Grafitowy korpus z czarnym wózkiem
Waga: 276 g
wykorzystane technologie Shimano:
Przednia i Tylna Indeksowana Zmiana Przełożenia DUAL SIS - komponenty systemu, takie jak mechanizm indeksowania zastosowany w dźwignię zmiany przełożenia, linka tylnej indeksowanej zmiany przełożenia SIS działająca bez tarcia i swobodnie pracująca tylna przerzutka, tworzą SHIMANO INDEX SYSTEM. Tylny indeksowany system zmiany przełożeń SIS został wykorzystany także w przerzutce przedniej. Dzięki temu indeksowanemu systemowi zmiana przełożeń z przodu stała się łatwiejsza i komfortowojsza.
Koronki HyperGlide. Cechą specjalnie zaprojektowanych koronek HYPERGLIDE są charakterystycznie rozmieszczone rampy zmiany przełożenia i profile zębów, zapewniające lepszą kontrolę łańcucha w trakcie zmiany przełożenia. Koronki HG przeprowadzają łańcuch ekspresowo i bezpośrednio do następnej zębatki bez przeciążenia. Klasyczne koronki powodują, że łańcuch podciąga się i przechodzi nad zębami koronki przed wybraniem zębatki.
Top Normal - Tylne przerzutki top normal to konwencjonalne przerzutki sprężynowe. Użytkownicy systemu RAPIDFIRE Plus preferują krótszy czas reakcji tylnych przerzutek top normal, ponieważ pozwala to na szybszą redukcję przełożeń. Rowerzyści, dla których ważniejsza jest szybka reakcja, doceniają możliwość zmiany przełożenia na niższe przy pomocy najsilniejszego palca, czyli kciuka.
Mechanizm Double Servo-Panta SHIMANO pozwala tylnemu wózkowi prowadzącemu przerzutki poruszać się w optymalny sposób. Kółko prowadzące przerzutki ustawia się blisko koronek w trakcie przesuwania się do przodu i do tyłu, optymalizując każdą zmianę przełożenia. Dzięki czemu zmiana przełożeń jest jeszcze skrupulatniejsza.
Zespół napędowy MEGA-9 - 9-rzędowa kaseta koronek daje bliski współczynnik przełożeń bez negatywnego wpływu na zakres przełożeń.
MEGA-9 LITE to lekkie pedałowanie z sprawnym napędem. System ten charakteryzują trzy właściwości: słuszne przełożenie dla każdego rozmiaru koła - im pokaźniejsze koło, tym pokaźniejszy zakres kaset niezbedny do utrzymania lekkiego pedałowania. Innowacyjny system zmiany przedniego przełożenia - kombinacje przełożeń dostosowane do każdego rozmiaru koła tak,ograniczyć liczbę korygujących zmian przełożeń z tyłu przy znikomej różnicy przełożeń z przodu. Poprawiony prześwit opony rozszerzający manewrowość - przekonstruowana przerzutka przednia dająca możliwość zmniejszenia rozstawu kół w ramie.