Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB
Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB
Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB

Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB

Ostatnia cena
69,99 zł

Informacje na temat produktu

Na chwilę obecną nie jest możliwe odnalezienie w zbiorze BikeTOP ofert dla towatu Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB, który znajduje się w sekcji opony i dętki do roweru. Ostatnio zarejestrowana cena wyniosła 69,99 zł i została odnotowana w naszej bazie 26.04.2024. Serdecznie zapraszamy do ponownego odwiedzenia naszej porównywarki w przyszłości.

Zobacz opis produktu
  • Cechy:
  • Opony i dętki do roweru
  • Continental
  • opona

Opis Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB

X-King - Królewski w każdym wydaniu!

X-King to bezkonkurencyjna opona wśród tzw. All-rounder'ów, czyli opon na każde trudne warunki.

Wszechstronny i zaokrąglony profil przystosuję się do każdego terenu.

Odznacza się nieprzeciętnym utrzymaniem na zakrętach.

na dodatek proponuje szczególnie dobrą przyczepność przy dość niskim oporze toczenia, a specjalny profil wspomaga samoczyszczenie.

To wszystko czyni z niej idealną oponę do zawodów.

Wysokiej jakości unikalna mieszanka PureGrip Compound i trójwarstwowa osnowa zapewni wysoką wytrzymałość.


parametry:

rozmiar: 29" x 2,2"

Etrto: 55-622

rodzaj: drutówka
Pasek odblaskowy: NIE

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,4 BAR (50 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy artykułu: 0150148

Średnia waga: ~ 770 g

Przeznaczenie opony do typu nawierzchni

Hardpack: ubita nawierzchnia

Dry: sucho

Allround: mieszana nawierzchnia

Loose: swobodna nawierzchnia

Wet: mokro

Mud: błoto

technika Continental Performance

PureGrip Compound

Ta technika tworzona na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była dedykowana na rynek wyczynowy, jednak po dynamicznych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano innowacyjną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w nieprzystępnym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i użytkowana jest w wyczynowych produktach równocześnie w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta zapewnia perfekcyjną przyczepność, ale jest także trwała i niezwykle wytrzymała, ma wszystkie charakterystyczne właściwości opon Continental.

dopasowanie wymiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, także przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się jeszcze niewiele znaczące pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji wykorzystywania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, osiągalne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy tworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą niepodatność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Bardzo nieduży splot dzianiny sprawia, iż opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot dzianiny to obszerniejsza wytrzymałość na przecięcie i pokaźniejsza odporność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia wykorzystywane są zróżnicowane struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, używany w rodzinie opon Plus oraz tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB
Kategoria Opony i dętki do roweru
Marka Continental
EAN 4019238658491
Rodzaj opona
Aktualnych ofert 0
Najniższa cena -
Najwyższa cena -
W bazie od 01.12.2016
Data aktualizacji 26.04.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu -

Historia cen

Funkcja monitorowania historii zmian cen pozwala Ci podejmować przemyślane decyzje zakupowe.

Na tę chwilę nie mamy historycznych danych cenowych dla tego produktu. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

Recenzje / opinie

Podziel się swoją opinią o produkcie! Twój komentarz może pomóc innym kupującym.

Jeszcze nikt nie ocenił tego produktu. BBądź pierwszy i powiedz co myslisz!

Znalezione oferty

W cenach ofert dla Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB Continental, prezentowanych na poniższej liście, nie uwzględniono ewentualnych kosztów wysyłki. Zanim zdecydujesz, gdzie zrobić zakup, zapoznaj się z opiniami na temat firmy i uwzględnij warunki dostawy. Odświeżanie listy sklepów ma miejsce co kilka / kilkanaście minut.

  • Obecnie brak ofert dla Continental X-King 2.2 Opona Sport 29" drut Skin czarny Opony MTB. Prosimy o wyrozumiałość, pracujemy nad updatem bazy danych.

Produkty powiązane

Inne w kategorii Opony i dętki do roweru

...