Fenix BC21R V3.0 to mocna latarka rowerowa o strumieniu światła 1200 lumenów, zaopatrzona w wymienny akumulator 18650 o objętości 2600 mAh, port ładowania USB-C, wskaźnik poziomu akumulatora oraz konkretny uchwyt na kierownicę z system QD.
Fenix BC21R to niezawodne oświetlenie, które stanie na wysokości zadania jednocześnie w mieście, jak i górskich bezdrożach. BC21R V3.0 to wielofunkcyjne oświetlenie, które może być montowane na kierownicy albo kasku rowerowym,, a także wykorzystywana jako typowa latarka ręczna.
Latarka rowerowa Fenix BC21R V3.0 w sklepie Kolba — oficjalnego dystrybutora produktów Fenix w Polsce
Latarka ma lekką konstrukcję wytworzoną z anodowanego aluminium, co zezwala na właściwe odprowadzanie ciepła i zagwarantuje jej odporność na całkowite zanurzenie w wodzie (do 2 m), upadek z wysokości 1,5 m oraz przenikania kurzu i niedużych ciał stałych. Wysoka klasa ochrony IP68 sprawia, że latarka rewelacyjnie sprawdzi w trakcie trudnych warunków pogodowych niezależnie od tego, czy jest używana w mieście, w lesie czy podczas jazdy po górach.
Dzięki niewielkim rozmiarom, niskiej masie (157 g z akumulatorem) oraz funkcji prędkiego wypięcia z kierownicy, Lampka rowerowa BC21R V3.0 może być też użytkowana także jako typowa latarka ręczna. Jeśli zaopatrzymy się w adapter ALD-08, latarkę można zamontować na kasku rowerowym, co ponadto pozwala na użytkowanie latarki w formie czołówki podczas czynności wymagających wolnych rąk. Uchwyt rowerowy ma funkcję prędkiego odłączenia latarki z kierownicy. W tym celu należy jedynie nacisnąć dźwignię blokującą i wysunąć lampkę z obejmy. W zestawie znajdują się silikonowe adaptery, które pozwalają na dokładne dostosowanie uchwytu do średnicy kierownicy w zakresie od 28 do 35 mm. Dzięki nim możemy także regulować i blokować nachylenie latarki w zakresie 15°.
W latarce Fenix BC21R V3.0 zaimplementowano diodę Luminus SST40 emitująca maksymalny strumień światła aż 1200 lumenów. Wytwarzane światło ma neutralną barwę, nie męczy oczu, zagwarantuje wierne oddawanie , a także zdolność rozpoznawania większej ilości szczegółów w warunkach widzenia nocnego. Maksymalny zasięg odbitego światła w trybie turbo wynosi 142 m, co jednocześnie w warunkach miejskich, jak i bezdrożach gwarantuje perfekcyjną widoczność oraz możliwość wczesnego reagowania na sytuację na drodze. Fenix BC21R ma wielki strumień światła, który zagwarantuje komfortowe pole widzenia, nad wyraz w trakcie pokonywania zakrętów albo jazdy po nieprzystępnym terenie.
Latarki rowerowe Fenix w sklepie outdoorowym Kolba
Zasilanie Źródłem prądu jest akumulator 18650 o objętości 2600 mAh, który po naładowaniu gwarantuje prawie 10 godzin pracy w trybie 600 lumenów, lub do 132 minut w trybie turbo 1200 lumenów (sumaryczny czas pracy). Ładowanie akumulatora odbywa się poprzez wbudowany port USB-C, dlatego nie musimy martwić się zakupem uzupełniającej ładowarki. Wysoki prąd ładowania 2 A zezwala na całkowite naładowanie dołączonego akumulatora w zaledwie 2 godziny. Warto podkreślić,w trakcie ładowania możemy korzystać z latarki (wyłącznie tryb niski i przeciętny), choć wpłynie to oczywiście na wydłużony czas ładowania akumulatora. Poziom naładowania akumulatora możemy kontrolować dzięki diodzie LED umieszczonej we włączniku, która w prosty i czytelny sposób powiadamia nas o stanie energii (funkcja działa jedynie z akumulatorami 18650 z serii Fenix ARB-L18). Do zasilania latarki możemy alternatywnie używać jednorazowych baterii CR123A.
Status wskaźnika poziomu akumulatora:
- czerwona migająca dioda: poziom krytyczny 1-25%
- czerwona dioda: niski poziom 25-50%
- zielona migająca dioda: średni poziom 50-85%
- zielona dioda: wysoki poziom 85-100%
Fenix BC21R V3.0 proponuje 4 tryby światła ciągłego: niski→średni→wysoki→turbo, a także światło błyskowe o strumieniu 400 lumenów. Do włączania/ wyłączania oraz zmiany jasności służy jeden metalowy przycisk, który aktywuje także wskaźnik poziomu akumulatora. Prosta i intuicyjna obsługa to niewątpliwa zaleta latarki rowerowej, zwłaszcza w miejskich aglomeracjach o obszernym nasileniu ruchu.
Latarka zapamiętuje ostatni wykorzystywany poziom jasności. Po ponownym włączeniu latarka samoczynnie aktywuje się w tym trybie (funkcja pamięci). Ostrzeżenie o niskim stanie akumulatora uruchamiane jest automatycznie po spadku zdefiniowanego poziomu napięcia (pulsująca dioda wskaźnika poziomu akumulatora). W latarce zastosowano także zabezpieczenie przed przegrzaniem w trybie turbo. Dla bezpieczeństwa elektroniki, po osiągnięciu 60° C sterownik samoczynnie zmniejsza jasność o kilka lumenów, co umożliwia ponowne włączenie trybu turbo.
atrybuty światła były testowane w warunkach laboratoryjnych przy użyciu akumulatora ARB-L18-2600.