Race King - produkowany aby zwyciężać!
Nowa wersja popularnej opony rowerowej Continental.
Race King krojony na miarę wyścigów cross-country i maratonów.
jednakowo doskonały dla hardtail'ów jak i w pełni amortyzowanych rowerów.
Niski opór toczenia, umocniona osnowa, a także najwyższej jakości tłumienie drgań to klucz do wygranej.
Wybierana poprzez profesjonalistów jak i żądnych prędkości bajkerów.
Wprowadzono poprawki bieżnika względem poprzedniej wersji, szerzej rozstawione kostki szybciej oczyszczą się z błota.
W oponie zastosowano dodatkowo usztywnione ścianki, które ulepszają ochronę antyprzebiciowa.
producent sugeruje założyć oponę na obręcz 21C-25C.
atrybuty:
rozmiar: 29" x 2.2"
Etrto: 55-622
wariant: drutówka
Przeznaczenie: MTB, Maraton, Cross Country warunki twarde, suche, znakomita dla wyścigowych rowerów Full-Suspension i Hard tail
Pasek odblaskowy: NIE
Zalecane ciśnienie pow
E-Bike: TAK (typowa szybkość do 25 km/h) ietrza: 3,0BAR (44 PSI)
Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,0 BAR (58 PSI)
Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI
Nr katalogowy towaru: 0150435
Średnia waga:~ 740 g
PureGrip Compound
Ta technologia produkowana na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była asygnowana na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano zaawansowaną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w skomplikowanym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i używana jest w wyczynowych produktach jednocześnie w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta zapewnia świetną przyczepność, lecz jest także trwała i niezwykle wytrzymała, ma wszystkie specyficzne cechy opon Continental.
Continental Shield Wall System
Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.
Jest to możliwe dzięki dodatkowej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego
Opona asygnowana do zastosowania w rowerach elektrycznych.
dopasowanie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, nad wyraz przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, dodatkowo przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się jeszcze nieduże pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest niezwykle twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy niejednokrotnie je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, osiągalne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.
Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytwarzane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Niezwykle niepokaźny splot dzianiny powoduje, iż opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot dzianiny to obszerniejsza wytrzymałość na przecięcie i większa wytrzymałość opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia wykorzystywane są najróżniejsze struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus i dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.