RIDE Tour - Wszechstronna, bezpieczna i trwała.
Ride Tour odświeżona wersja nad wyraz udanej opony TourRide.
Continental zastosował udoskonaloną wersję pasa antyprzebiciowego oraz znacząco rozszerzył gęstość oplotu jeszcze bardziej ulepszając niepodatność opony na przebicia.
RideTour gwarantuje wszystko, co powinna mieć prawdziwa opona na trasy turystyczne - i to na wysokim poziomie bezpieczeństwa.
Bieżnik na wszystkie warianty nawierzchni, obowiązkowo pas chroniący przed przebiciem i spora żywotność sprawiają, iż jest to wspaniałe rozwiązanie dla rowerzystów pokonujących tysiące kilometrów niezależnie od warunków.
- Mieszanka PureGrip - maksymalne przebiegi i słuszna przyczepność
- Wkładka antyprzebiciowa - chroni dętkę przed kolcami, szkłem
- Pasek napędowy dynama
- Uniwersalny bieżnik - od asfaltu po dukty leśne
Producent: Continental
Model: Ride Tour
wymiar: 28" x 1,25"
ETRTO: 32-622
System francuski: 700x32C
Pasek odblaskowy: NIE
Współpraca z dynamem: TAK
typ: drutówka
Przeznaczenie: trekking; miasto; codzienne dojazdy do pracy
Zalecane ciśnienie powietrza: 3,8 BAR (56 PSI) - 5,5 BAR (80 PSI)
Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI
Nr katalogowy towaru: CO0101153
Waga: ~ 640 g
Extra puncture belt – Brak dodatkowych zmartwień w ciągu dnia
Rowerzyści poszukujący godnego zaufania towarzysza w codziennych przejażdżkach, niewątpliwie skierują się w stronę opony z systemem Extra PunctureBelt. Ta dodatkowa warstwa utwardzonej gumy oraz wzmocnienia boczne gwarantują wysoki poziom ochrony przed przebiciem i uszkodzeniem boków wskutek obtarć. Gdy odporność opony jest naszym priorytetem nie trzeba szukać dalej.
ECO – opony które oszczędzają prąd
Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających prędkości do 25 km/h. Gwarantują niskie opory toczenia i wysoką oporność na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek dopełniającej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, mają ponadto certyfikat ECE-R 75, oznacza to, iż mogą być użytkowane w prędkich rowerach elektrycznych, do szybkości 50 km/h.
przypasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, nad wyraz przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, też przeznaczenie opony jest tu znaczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się także minimalne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana podczas stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.
Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy stworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową oporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Nad wyraz drobny splot dzianiny sprawia, że opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to obszerniejsza oporność na przecięcie i większa trwałość opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są zróżnicowane struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, używany w rodzinie opon Plus, a także tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.