pokaźna gama siodeł odpowiednich dla wszelkich potrzeb od mtb po amatorską szosę, czerpiącą inspiracje od profesjonalistów z branży rowerowej. Rzadko spotykana jakość cech elastyczności i elastyczności naszych tworzyw sprawiają, iż te siodełka są świetnym instrumentem dla każdego, kto wymaga unikatowej skuteczności bez pogarszania komfortu.
- idmatch: L3
- Waga: 270g
- Pokrycie: Duro-Tek
- rozmiary: 255mm x 148mm
- Pręty siodła: Manganese Tube 7mm
- Przeznaczenie: szosa, mtb
Technologie:
- DUAL PADDING
Podwójne wyściółka o zmiennej gęstości zagwarantuje wygodne siedzenie choćby na dłuższych dystansach. - DURO-TEK
szczególnie trwałe i antyścierne pokrycie. - MANGANESE TUBE 7mm
Pręty siodła tworzone ze stali manganowej o średnicy 7mm. - SUPERFLOW CHANNEL
Nowa technologia SuperFlow (specjalnie rozszerzone anatomiczne wycięcie) pozwala na ludziom o przeróżnych wymiarach,za każdym razem znaleźli genialną i bardzo komfortową pozycję do odpoczynku na siodle. Dodatkowo, nowy Superflow drastycznie redukuje wszystkie fizyczne ograniczenia spowodowane długookresowym naciskiem na miednicę, które dotyka wielu rowerzystów, zwłaszcza podczas jazdy na długich dystansach.
Co to jest ID Match?
Napisany do tego celu poprzez informatyków Selle Italia specjalny program komputerowy, zezwala na dopasowanie adekwatnego modelu siodła do jednostkowych potrzeb kolarza. Pomysł Włochów charakteryzować ma zastosowanie tzw. Pomiaru kilkufazowego, do którego wymagane będzie wprowadzenie stosownych danych jak: wiek, płeć, waga, wzrost, dystans pokonywany w sezonie, kąt kręgosłupa (pozycja na rowerze), rozstaw kości miednicowej, obwód ud itp. Do wspomnianego programu komputerowego. Z myślą o zastosowaniu idMatch powstał nowy model Flite, który wraz z systemem był testowany w najkorzystniejszych włoskich i szwajcarskich sklepach i przez światową czołówkę kolarstwa.
szczegóły: Wszyscy wiemy jak trudno jest sobie do pasować stosowne siodełko. I nie chodzi tu o podstawowy wyznacznik komfortu jakim jest miękkość siodełka, tylko chyba najważniejszy parametr jakim jest szerokość siodełka. Wąskie czy szerokie? Pytanie jest pokaźne, za wąskie siodło spowoduje że będziemy mieli poczucie że siedzimy na tzw. „miękkich" częściach ciała. Za znaczne spowoduje poczucia siedzenia na „kanapie" i spore prawdopodobieństwo obcierania udami o krawędzie.
Producenci siodeł wyszli nam naprzeciw podsadzając nam żelowe poduszki które mają zlokalizować guzy kulszowe albo próbując określić pozycję guzów kulszowych przez naszą elastyczność. Te wszystkie metody są w miarę wydajne lecz opierają się na jednym parametrze, nie są to metody do końca staranne. Selle Italia z systemem IDMatch postanowiła podejść do tematu bardziej kompleksowo i nie opierać sytemu pomiaru tylko na jednym parametrze a na trzech, co daje bardziej dokładne wyniki. Podstawą są wyniki trzech pomiarów i system IDMatch na stronie internetowej.
Mierzy się następująco: szerokość pomiędzy krętarzami (jest to odległość mierzona po zewnętrznej części kości udowych), obwód uda i pozycja miednicy. Na podstawie pomiaru szerokości między krętarzami którą uzyskujemy przy pomocy specjalistycznej miarki uzyskujemy szerokość pomiędzy guzami kulszowymi, czyli parametr określający szerokość siodełka. Drugim parametrem który jest mierzony jest obwód uda, jest to znaczne bardzo dla osób które wąsko prowadzą kolana w trakcie jazdy i obcierają udami o siodełko. Trzecim i ostatnim jest mierzenie pozycji miednicy przy skłonie do przodu, pozwala to kreślić czy potrzebne jest siodełko z dziurą bądź bez. Wyniki powyższych pomiarów są wpisywane na stronę IDMatch gdzie po dokonaniu przeliczeń system sugeruje adekwatne dla nas siodełko. Siodełka są podzielone na kategorie S1,S2, S3 i L1, L2, L3. Siodełka z kategorii S to siodełka wąskie, kategoria L to siodełka znaczne, cyfra po literze oznacza czy siodełko powinno być z dziurą i z jak dużą.